PT91 MBT

PT91 MBT, Photos credit to: apaajanews

Agak kecewa kerana tidak dapat meluangkan lebih masa untuk melawat pameran HUT  Tentera Darat ke78 yang telah diadakan di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur. Penulis hanya sempat hadir kira-kira jam 3 petang pada hari Ahad, namun kesempatan untuk mempergunakan masa yang ada untuk melawat dan menambah pengetahuan tentang perkembangan peralatan ATM tidak di sia-siakan.

URO VAMTAC TD
URO VAMTAC, Photos credit to: APAAJANEWS

Pelbagai booth dari pelbagai cawangan tentera darat di pamerkan, begitu ramai pengunjung yang hadir dan ramai yang bergilir-gilir untuk mencuba, terutamanya peluang untuk mencuba alat pengesan periuk api.

Kesempatan ini juga sepatutnya diambil oleh ibu bapa membawa anak-anak mereka melawat supaya rasa semangat patriotik dapat ditanam dalam diri mereka. Penulis juga sempat mengambil beberapa gambar semasa melawat, terutamanya gambar-gambar kereta kebal utama - PT91M. bukan senang nak lihat PT91M secara close up dan tahniah diucapkan pada anggota tentera yang tak jemu-jemu melayan pelbagai soalan dari pengunjung yang hadir.

PT91 MBT
PT91 MBT, Photos credit to: apaajanews

commanding officer PUTD
OTAI PUTD, merupakan antara pegawai pertama semasa penubuhan pasukan PUTD,
Photos credit to: APAAJANEWS

PT91 MBT
menyemai semangat patriotik, PT 91 MBT, Kereta Kebal Utama TD, Photos credit to: APAAJANEWS

A109LOH
A109LOH, helikopter peninjau PUTD, terlalu basic! photos credit to: APAAJANEWS


Tag: hut atm | pameran td | ulangtahun | tentera darat | apaajanews |

4 Comments

  1. wahhh lama sungguh tak tengok pameran tentera camni..last ingat dulu time sekolah la hehe... dapat try naik tank kejap pun jadilah hehe

    ReplyDelete
  2. menarik, aku suka jugak military

    ReplyDelete
  3. tumpang koment semoga tentera hanya digunakan untuk bela negara bukan saling serang , salam ziarah jiran thanks sudah melawat ke blog I

    ReplyDelete
  4. Pameran tentara selalu menarik untuk dikunjungi...

    ReplyDelete